parallax background

Kaip sulieknėjus neužmigti ant laurų ir pasinaudoti vasariškos mitybos privalumais

Sparčiausiai lieknėjantis projekto dalyvis Konstantinas artėja prie finišo (video)
2017 rugpjūčio 22
Nuo kalorijų ribojimo iki badavimo. Ką būtina žinoti?
2017 spalio 5
 

Sulieknėti dažnai nėra tokia jau neįgyvendinama misija. Daug sudėtingiau išlaikyti dailias kūno linijas, negrįžti prie netinkamų mitybos įpročių, nepamiršti kelio į sporto klubą. Tačiau nenusiminkite net ir tuo atveju, jei žiemą aplink juosmenį įsitaisę papildomi kilogramai vis dar neramina ir birželiui įpusėjus. Vasara – taip pat puikus metas jų atsikratyti. Kaip lengviau tai padaryti, pataria sveikos gyvensenos ir mitybos specialistas Artūras Sujeta.

Ką daryti, kad sėkmingai nukritę kilogramai nesugrįžtų? Kokios dažniausios lieknėjimo etapą pabaigusiųjų klaidos?

Svorį numesti dažniausiai nėra neįgyvendinamas iššūkis, reikia tik tinkamos motyvacijos ir kalorijų apribojimo. Sunkiau atsikratyti papildomų kilogramų sveikai arba bent jau nežalojant savo sveikatos, o dar sudėtingiau išlaikyti pasiektą rezultatą.

Kalbant apie ilgalaikę svorio kontrolę, labai svarbu ne tik suformuoti sveikos gyvensenos įpročius, bet ir pasiekti, kad nauji įpročiai taptų gyvenimo būdu. Jokiu būdu negalima užmigti ant laurų – pasiektas svoris nėra galutinis jūsų tikslas. Siekite naujų iššūkių – didinkite sporto krūvį, stiprinkite raumenis, dalyvaukite mėgėjiškose sporto varžybose, užsiimkite aktyvia veikla.

Tipinės klaidos, dėl kurių svoris sugrįžta, dažnai ir su kaupu, yra staigus raumeninės masės prieaugis ir riebalinio audinio „atsistatymas“. Kalbant paprasčiau, jei pradėjote kilnoti svarmenis, vartoti maisto papildus, pasiekėte gerų rezultatų ir priaugote vieną kitą raumenų kilogramą, nenustokite sportuoti arba nepradėkite valgyti bet ko. Priaugsite daug riebalų, jie kaupsis ant raumenų, taip apkrausite savo kūną ir vietoj ankstesnių 70 kg sversite 80 kg ir daugiau.

Dažnai žmonės pradeda nesilaikyti 5 valgymų per dieną režimo – užkandžiauja dažnai, galvoja, kad visos kalorijos sudegs sporto salėje. Tai klaida. Net ir pats geriausias sportas neduos rezultatų, jei valgydami pamiršite saiką ir dar pasirinksite prastą maistą.

Trečia, bet taip pat labai svarbi klaida – sporto pertraukos. Pailsėti nuo fizinės veiklos galite sąmoningai – kai atostogaujate, sergate, patyrėte traumą ir sveikstate po jos. Tačiau jei savo noru arba dėl sveikatos problemų ilsitės nuo sporto, prisiminkite – valgyti reikia, bet svarbu vartoti mažiau angliavandenių. Ši maisto medžiaga, kurios gausu košėje, vaisiuose, bulvėse ir kituose „nemėsiškuose“ produktuose, turėtų būti ribojama esant mažam fiziniam aktyvumui.


 

Kokiam maistui reikėtų teikti pirmenybę? Kodėl mūsų organizmui, ypač siekiant kontroliuoti svorį, tokios svarbios maistinės skaidulos?

Nesvarbu, norime priaugti ar numesti svorio, maistinės skaidulos mūsų organizmui būtinos visų pirma dėl normalaus virškinamojo trakto darbo. Juk jei žarnyno veikla sutrikusi, blogai tuštinatės, pučia pilvą ar jaučiate kitų nemalonių simptomų, negalite mėgautis gyvenimu ir maitintis pilnaverčiu maistu.

Akcentuojant svorio metimą, dažnai minimas ir cholesterolis, ypač blogojo cholesterolio padidėjimas. Įdomu, bet būtent mažo tankio cholesterolis (MTL) mažėja vartojant maistines skaidulas. Taip nutinka dėl perteklinio tulžies kiekio pašalinimo iš žarnyno, geresnės alkio-sotumo kontrolės, bendros savijautos pagerėjimo ir fizinio aktyvumo padidėjimo.

Jokiais būdais neignoruočiau kopūstų, vaisių ir vasaros uogų. Sezoniniai vaisiai, daržovės ir uogos būtini mums kaip stipriausi ir natūralūs antioksidantai, šis vasarą vartojamas maistas mus saugos nuo ligų žiemą.

Vasara – puikus metas maitintis sveikai. Kuo mityba vasarą turėtų skirtis nuo žiemos įpročių?

Vaisiai ir daržovės – pirmoje vietoje, bet vasara yra ir vandens vartojimo metas. Valgant bet kokį maistą, nepamirškite atsigerti vandens, po sausesnio maisto jis ne tik rekomenduojamas, bet ir būtinas, ypač per vasaros karščius. Priklausomai nuo vandens kiekio maiste žmogus gali iš jo pasisavinti vidutiniškai nuo 1 iki 2,5 l skysčių per dieną!

Žinoma, daug kas priklauso nuo to, kiek ir ką valgote. Jei palygintume arbūzų ir bulvių traškučių „dietas“, kontrastai būtų dar įspūdingesni. Vasarą patarčiau vartoti mažiau riebių maisto produktų (tausokite kepenis, jos ir taip pavargo per žiemą nuo riebaus maisto ir peršalimo metu vartotų vaistų). Taip pat valgykite kuo daugiau šviežio, Lietuvoje užauginto maisto. Net paprastos, tinkamai išvirtos bulvės gali turėti iki 50 proc. vitamino C dienos normos.


 

Ledai, saldūs gazuoti gėrimai, alus – neatsiejami nuo vasaros. Kuo tai gali virsti iki rudens?

Kiekvienas suprantame, kad nieko gero iš to nebus. Valgydami prastos kokybės maistą vasarą rugsėjį atrodysite ir jausitės dar blogiau nei po žiemos.

Šiltuoju metų laiku daug lengviau numesti svorio, todėl atsisakykite gazuotų gėrimų, alkoholio ir rudenį pasitiksite būdami geros savijautos ir dailios išvaizdos.


Daugiau mūsų naujienų rasite čia: